hejdå igen

som dom flesta kanske har märkt så bloggar jag ingenting och det är för att jag ska sluta blogga. tycker verkligen det år skittråkigt.. men om ni vill kan ni kolla min tumblr floramimimaria.tumblr.com för det uppdaterar jag rätt så ofta eller så kan ni följa mig på instagram, heter floramimimaria där med! Puss hej!


right now

Sitter och lyssnar på massa gamla låtar och funderar på vad jag ska göra. Har precis varit ute och gått en promenad med Linn och Lexi och snart åker Linn iväg. Kommer inte kunna träffa henne på ca 4 dagar.. Igår efter vi va på allum såg vi på en jättemysig julfilm och sen var hon hos mig hela kvällen. Sätter mig kanske och kollar de senaste avsnitten av julkalendern eller så sätter jag på nån bra film. Ha de så bra, puss!


breaking dawn

Såg ju breaking dawn igår med alice och den var så sjukt bra. Dock så fick jag sån panik att det skulle hända "dom snälla" något dåligt så jag ville gå ut ur bion, mådde typ dåligt haha.  Men samtidigt ville jag se vad som hände så jag satte på mig min halsduk och min mössa så att jag bara såg lite och sen så satte jag på jättehög musik i mina hörlurar. Det är oftaste musikn som är läskigast så jag slapp ju höra den när jag lyssnade på min egna musik. Fast ibland hjälpte inte ens det och då var jag tvungen att sitta och blunda. Haha låter som årets mes men jag fick verkligen panik och att se folk vrida av andras huvuden är faktiskt sådär mysigt att se på. Men jag tycker absolut att alla ska se den, gaaaalet bra film!
 
Bild från i somras
 
 

julavslutning

Äntligen jullov, så himla härligt! Våran skola hade typ infört någon ny tradition att vi ska gå ett fackeltåg runt prima så det gjorde vi.. jag och Linn var fackelbärare i våran klass haha. När vi kom tillbaka till skolan var det några uppträdanden och sen fikade vi och fick våra betyg i klassrummet. Nu är jag påväg till allum för att möta upp alice och sen åker vi till stan.


20 december

Idag i skolan städa vi bara och såg på film. Tjugo minuter innan vi slutade fick vi reda på att alla nior ska uppträda på skolavslutningen ikväll och ingen kan den låten vi ska sjunga. Efter avslutningen ska jag i alla fall åka till stan med Alice och vi ska se på bio, breaking dawn part 2. Har aldrig gillat twilight särskilt mycket men för nån vecka sen såg jag första delen av breaking dawn och den var så sjukt bra. Ettan och tvåan såg jag för typ 1 års sen men dom var inte alls lika bra. Ska nog äta något snart och sen se de tre senaste avsnitten av julkalendern för jag har missat dom.
 
 

cinderella dream

 

jul på liseberg

Har varit på jul på Liseberg med Linn, Alice, Albin och Jonas och kom precis hem. Trodde att det skulle vara hur kallt som helst så jag hade på mig alldeles för mycket kläder så att jag svettades sönder.. Men det var riktigt kul ändå, man får verkligen julkänsla när man är på jul på Liseberg. Hur mysigt som helst. Däremot så är jag helt slut nu så antagligen ska jag sova så fort som möjligt. Har mentorsdag imon så vi ska bara städa och kolla film och sen slutar vi på kvällen!


christmas light


08.28

kommer bli en rätt så degig dag i skolan idag. alla nior ska "få" varsin nolla och så ska man typ läsa för den och lära känna den haha. dock så slutar vi vid halvfyra men vi gör typ inget på lektionerna längre så det är ändå helt ok.


alive



 

julkalendern

I dag i skolan hade vi överdrivet många raster och håltimmar så jag började att se på julkalendern. Hade inte sett något avsnitt innan men efter jag såg första var jag helt fast. Så himla bra och mysig var den verkligen haha. När jag kom hem fortsatte jag att se på den så nu är jag snart i kapp. På tal om serier så kom sista avsnittet av gossip girl ut idag. Har inte sett det själv eftersom jag bara är på säsong fem men det är jätte hemskt. För när jag sett klart hela säsong fem och sex så kommer det inget mer. Och så där jättemånga avsnitt av PLL är det inte kvar heller (om det inte kommer säsong fyra då). Jag hoppas på att det ska börja någon ny jättebra serie som man kan se på när gossip girl och PLL är slut.

Senare idag har jag träning och vi ska spela någon sorts match eftersom våran nya damlagstränare ska kunna se hur alla spelare spelar. Är inte sådär jätte taggad på det dock.


regnpromenad

Har precis varit ute i regnet och gått i två timmar men Linn. Just nu sitter vi i min säng och pratar och lyssnar på musik. Slutade vid två idag och har för det mesta tagit det lugnt. Det är ju snart lov så vi har inga inlämmningar eller prov nu vilket är sjukt härligt. Idag har även fixat lite med julklappar till olika personer men jag är långt ifrån klar med det. Ska antagligen åka till stan på fredag med Linn och köpa så många julklappar jag hittar.


pyramid


christmas tree


tredje advent

Har precis haft träning i tre timmar nu och ska försöka lägga mig tidigt idag för jag är hur trött som helst. I förmiddags bakade jag och min lillasyster lussebullar och min kusin kom även lite senare och hjälpte till. Fast för det mesta åt han deg. Tog även en liten promenad med Linn, något vi gör nästan varje dag haha. Efter jag har duschat ska vi kanske klä granen men vi får se, annars blir det i morgon!
 
 
 

bloggar igen

tror det är femte gången jag börjar blogga nu och förhoppningsvis bloggare jag längre än en och en halv vecka. har fixat designen lite för den var helt hemsk innan. ska försöka blogga så ofta jag kan men minst ett inlägg per dag kan jag i alla fall lova. 
 
Bilder från Lucia i våran skola, jag och linn var änglaaaar.


FLORA MIMI MARIA