låttips?

Någon som vet någon bra låt? Jag får panik min min nuvarande lista för jag har spelat sönder varenda låt på den. Sitter just nu och försöka hitta nya men jag kan inte hitta någon riktigt bra. Men om någon vet en riktigt bra låt får ni gärna kommentera!


saknade vänner

 

nollningsskylten

Äntligen är jag klar med min nollningsskylt, vet inte hur lång tid det tog. Inte blev det lättare när alla nollare höll på att förstöra den om och om igen hela tiden haha. Nu får jag bara hoppas att pennorna jag använde verkligen var vattentäta för annars blir det inte kul... Idag åt vi även för första gången på pizzerian. Asså det var nog den godaste pizzan jag någonsin ätit, så himla gott verkligen! Just nu sitter jag i alla fall och kollar på film med familjen, vi ser på the blind side och ååh vad bra den filmen är!


två bilder från idag


måndag igen

Började tjugo över åtta idag så jag kunde sova liiiite längre än vad jag brukar göra. På alla lektioner så gör vi typ ingenting eftersom vi precis har börjat så det är faktiskt rätt deg. Efter skolan åkte jag, amanda, arta, elin, och jonna in till stan och va där ett tag. Nu är jag hemma och ska börja med lite läxor, vi har redan fått 5 stycken....


väntar på bussen


promenix

Träffade Linn en stund förut och vi bara degade. Snart ska vi äta grillat som för övrigt är så fruktansvärt gott och sen ska jag träffa Linn och Bella och gå en promenad.

På bilden håller lilla sota på att slicka sig om nosen för hon har fått äta lite grädde. Hon har njursvikt så hon får egentligen inte äta något annat än speciell kattmat men idag fick hon lite ändå och hon blev helt till sig haha.


25 augusti

Idag fyller pappa år så jag och malv har ägnat förmiddagen åt att baka tårta. Dock så blev den faktiskt inte särskilt god och jordgubbarna var jättesura men den gick ändå att äta. Senare idag har jag träning men det är inte säkert att jag hinner gå på den eftersom vi kommer få gäster.
 
Nu ska jag gå och göra en smoothie och sätte mig ute i solen för snart kommer det dröja flera månader tills det är lika varmt igen!
 
 
 
 
 
 

födelsedagstårta

 

grattis papsi

 

the heat

Idag gick jag upp rätt tidigt för jag skulle spela match. Precis när vi ska spela blir vädret jättefint så man höll på att dö i värmen. Tyvärr så förlorade vi matchen med 2-0. Nu på kvällen så var jag och Linn på bio och såg the heat. Den var faktiskt riktigt bra och hur rolig som helt, satt lixom och fick skrattanfall då och då. Så jag kan säga att den är riktigt värd att se!


grattis bästis

 

börjat med schemat

Idag så började vi följa schemat så vi hade massa lektioner. Alla lektioner var så himla långa, minst en timma och 20 minuter. Men nu är jag äntligen hemma och jag är jättetrött verkligen. Funderar på om jag ska sova lite haha. Idag va också första dagen vi kunde använda matkortet. Alla tjejer i klassen och några killar gick och åt indiskt och det va faktiskt jättegott. Men dock så var det väääldigt starkt!


130822


första dagen

Nu är första dagen på gymnasiet avklarad. Har nog aldrig varit så nervös som jag var i morse. Trodde typ jag skulle svimma haha. Men jag fick i alla fall en väldigt bra klass, eller än så länge känns den bra! Det kunde definitivt varit värre i alla fall. Kände inte en enda person först så jag hade panik men det va några som jag hade träffat typ en gång som jag kunde vara med så det blev bra ändå.

Om en stund ska jag gå till ip för jag måste hjälpa till på matchen mellan sävedalens a-lag och malmö ff. Är inte jättetaggad direkt men har tyvärr inte mycket val...


två frågor

vilken linje och skola ska du gå på??
Jag ska gå ekonomi på Polhem! 
 
Vart köpte du dina fina block? :*
Köpte dom inte på samma ställe men jag tror jag köpte dom på bokia och åhlens. Men jag såg blocken i andra affärer också :)
 
 

före - efter

 
 
 

påväg till frissan


sista dagen

Idag är det sista dagen på sommarlovet för imon börjar jag skolan igen. Förut i morse åkte jag och pappa till banken för vi skulle fixa nåt med mitt kort. Just nu håller jag på att städa mitt rum och rensa lite bland mina kläder, ska även försöka bestämma vad jag ska ha på mig imon också. Lite senare ska jag iväg och klippa mig för mitt hår är sjukt slitet, kommer få klippa typ tio centimeter... Men hellre kort hår än slitet hår!
 
 

Skolgrejer

När jag och Linn va i stan köpte vi lite saker vi behöver till skolan, block och pennor m.m. Är verkligen jättetaggad på att börja gymnasiet nu. Ska bli så kul att börja i en helt ny klass och lära känna massa nya. Vi börjar på onsdag så imorgon är sista dagen jag får sovmorgon innan jag måste gå upp klockan sex...

Nu ska jag sätta på en film eller kolla nån serie!

 


R72

 

espresso house


in till stan

Har suttit och fixat lite med bloggen nu på morgonen och jag tycker verkligen att det har blivit mycket bättre nu. Dock så är den inte riktigt klar än utan jag ska fixa några småsaker till. Om en stund ska jag åka in till stan med Linn, behöver köpa lite olika saker.
 

mallorca 2013

Kom på att jag hade glömt att lägga ut alla bilder från mallorca, så här är några stycken.

hatar rubriker

Asså jag tycker verkligen att det är så svårt att komma på rubriker. Ibland är det till och med så att jag inte bloggar för att jag inte kan komma på en rubrik... Idag i alla fall så spelade jag match, vi förlorade tyvärr och jag var verkligen inte taggad på att spela så det förstörde typ hela dagen.. Lite senare va jag ute och gick med Linn och då blev jag på lite bättre humör i alla fall haha.

Fick en fråga förut om vad alla hette som vi va med i fredags. Och dom heter Hugo, Christian, Albin, Mårten, Lukas, Oscar, Markus, Alex och Isak. Tror det va alla i alla fall haha!

 


smoothie

Gjorde jättegod smoothie som vi satt och drack i solen!


filmkväll

Sitter just nu hemma hos Linn och ser på tv med Linn o Bella. Förut idag va vi inne i stan och skulle kolla på kulturkalaset men det regnade så mycket så vi tog bara en fika och sen åkte vi hem. Förut va vi hemma hos Hugo med lite kompisar och såg på film. Vi såg läskigaste filmen så kommer aldrig mer kunna sova nu, är verkligen hur känslig som helst för skräckfilmer...


17:49


blixtträning

Kom precis hem från träningen och ska snart duscha. I slutet av träningen började det åska och blixtra jättemycket. Jag har aldrig varit speciellt rädd för åska men ända sen det åskade helt sjukt för några dagar sedan får jag typ panik när jag ser en blixt eller hör åska.


playstation

Just nu sitter jag och malva och spelar playstation, så himla kul är det haha! Förut idag träffade jag Linn en stund och jag har även suttit och fixat med en nu header till bloggen. Dock så är den inte klar än. Lite senare så har jag fotbollsträning, första träningen sen gothia så det ska bli jättekul!


yesterday & today

Igår så träffade jag bästa alice, har inte sett henne på jättelänge så det va hur kul som helst! Vi bakade kladdkaka och när hon va på toa fixade jag den så att det blev lite som en födelsedagstårta haha. Idag har jag varit i stan med eira och jag köpte lite småsaker. Om en stund kommer Eira hit igen och så ska vi ha myskväll och sleepover!


bästa

 
 

home sweet home

Nu är jag hemma igen efter en vecka i Norge med Linn. Har verkligen haft det så himla roligt! Tog inte så många kort tyvärr men dom jag tog lägger jag ut lite senare. Igår träffade jag och Linn saknade lisa och sen va vi med massa folk, jättekul va det. Idag ska jag bara packa upp alla mina saker och städa och sen på kvällen kommer Linns familj hit på middag, ska bli mysigt!


på väg till norge


hemmaaaaa

Nu har jag kommit hem från underbara mallis. Eller jag kom igår på kvällen! Hade inget internett på hotellet så det är därför jag inte har bloggat. Just nu håller jag på att packa för imon åker jag till Norge. Ska äntligen få träffa Linn, har ute sett henne på typ en månad och jag saknar henne sååå himla mycket. I Norge kommer jag inte heller ha internett så det blir nog inte mycket bloggning då heller men sen efter det blir det ordning på bloggningen. Har tagit massor av bilder men kameran men dom visar jag senare men jag lägger upp lite mobilbilder nu.



FLORA MIMI MARIA