Borås

Just nu är jag, malva och våra små kusiner påväg till borås djurpark. Det ösregnar ute så kan ju inte säga att jag är speciellt taggad haha men det blir nog kul ändå!



yesterday




sommaren



 

cosy day

 
 
 
 
 
 
 
 



äntligen lov

Det är lov nu, hur underbart som helst. Ska verkligen sova ut varenda dag denna veckan för jag sover alldeles för lite under skolveckorna. Efter vi slutade igår åkte jag till stan med bells och fikade. Efter det åkte båda hem men efter en stund kom Bella hem till mig och så fixade vi i ordning oss tillsammans. Sen vid nio åkte jag, Linn och bella in till stan och mötte upp Joel och sen åkte vi till en fest i långedrag.  Just nu sitter jag och rensar bilder på min dator och sen får jg se vad jag hittar på! 





PRISM

Brukar inte tycka att katy perry gör särskilt bra låtar men dom här fyra som är med på hennes nya album är verkligen jättebra, har spelats på repeat hela dageeeen

höstväder

Uuusch, gillar verkligen knte detta vädret. Det bara regnar och blåser hela tiden! Förut i skolan när vi skulle gå hem från idrotten började det ösregna och det blev typ storm så när vi kom tillbaka till skolan var det som om alla hade duschat, och då hade vi ändå paraplyer... Sitter just nu i min säng och funderar på vilken film jag ska sätta på. Har träning sen men vet inte om jag ska gå för jag har jätteont i huvet, men jag får se!



blue water

 
Längar tillbaka till Mallorca såsåså mycket! 

tandisen

Var precis hos tandläkaren och jg tog dom konstigaste röntgenbilderna nånsin. Dom typ satte fast mitt huvud i en maskin och så var det massa laserstrålar överallt, skitläskigt! Men nu är jag i alla fall påväg till skolaan!



Urban project

Fick en fråga om mina skor om det va primeboots eller Johnny bulls men det är inget av dom. Det står att dom heter urban project men dom ser typ precis likadana ut som johnny bulls! Tror faktiskt att dom är exakt likadana till och med haha!


baka bröd



 

polhem

Hej hej! Jag är väldigt intresserad av att börja på polhem och skulle ha uppskattat om du kunde svara på ett par frågor! 1. Är det mycket fester på polhem? 2. Hur är gympan? 3. Är det väldigt mycket plugg och svårt att få bra betyg?
 
1. Jag skulle säga att det är rätt så mycket fester på polhem. Det finns ju en fest kommitté som fixar fester för hela skolan, bla nollningsfesten och sen kommer vi snart ha en julfest också så dom fixar en del fester. Men sen så är det rätt många andra fester också som inte är för hela skolan utan dom är lite mer "privata" typ eller vad man ska säga haha. Nu i början har nästan alla klasser klassfester också så just nu i början är det mycket men det kanske inte riktigt är lika mycket sen. Men jag tror ändå det kommer vara en hel del fester sen också!
 
2. Vi har inte haft så jättemånga idrottslektioner än men dom vi har haft tycker jag har varit bra. Vi har idrott en gång i veckan på Lundystrand men vi har även haft lektioner på friskis och svettis och på rambergsvallen. Vet inte riktigt vad jag ska säga mer haha men jag tycker i alla fall att gympan är bra på polhem!
 
3. Det är en hel del plugg det måste jag erkänna men det är inte så mycket att man inte klarar av det. På min förra skola hade vi också mycket plugg så jag tycker inte att det är jättestor skillnad. Ännu har vi inte fått några betyg så jag vet inte om det är lätt eller svårt att få bra betyg men jag gissar på att om du pluggar mycket så får du bra betyg.
 
För övrigt så tycker jag polhem är hur bra som helst, ångrar inte att jag valde den en sekund. Bästa skolan är det och sen så har jag fått bästa klassen också, kunde nog inte blivit bättre!



 

a schoolday




mumsigt






brunch

 

studiedag

Idag har alla på polhem studiedag och det firades med en brunch hemma hos Lovisa. Maten var hur god som helst och jag är så mätt att jag inte behöver äta på en vecka nu haha. Det var även jättekul verkligen!
 
Igår gick jag på bio med några i klassen och vi så på Insidious 2. Jag kan säga att det var det värsta jag har varit med om i hela mitt liv. Jag satt seriöst och gallskrek, fyfan vad läskig den va asså! Och jag har alltid genom alla år varit livrädd för skräckfilmer, och så går jag och ser en på bio. Nej fyyyy asså! Men helt ärligt så va det rätt kul också haha. Efter filmen åkte Elin med mig hem och så sov hon här. Det var väldigt skönt att inte behöva sova själv efter den filmen kan jag säga haha.

promenix




grattis lillasyster

Idag fyller världens bästa lillasyster 12 år! Riktigt stor börjar hon bli nu haha. I förmiddags hade vi släktkalas och nu ska vi snart åka och äta någonstans. I morse var även Linn med och firade malva eftersom hon sov hos mig. Igår var vi på fest hos en kompis och det var faktiskt riktigt najs, oh gad säger jag bara haha. Men nu ska vi alldeles strax åka, ha dee!

new +

Köpte denna tröjan igår när jag var på stan. Hittade även jackan som jag ville ha efter att ha kollat igenom typ 100 affärer. Den blev dock inte bra på bild så jag tänker inte lägga upp någon just nu men ni kommer se hur den ser ut när jag har den på mig haha. 

tjejmiddag

Igårkväll va jag på tjejmiddag hos Emmy med några i min klass och några andra. Hade jättekul verkligen och alla är så himla sköna, tror inte jag kunde fått mycket bättre klass faktiskt. Idag ska jag åka in till stan för att leta efter en jacka som inte fanns i min storlek förra gången jag hitta den. Sen så ska även Linn sova hos mig ikväll!



från idag

Torsdagar är segaste dagen, vi börjar åtta och slutar fyra.. Man är alltid så sjukt trött på sista lektionen så vi tänkte köpa något gott i fikamaskinen får att bli lite piggare men då så går den självklart sönder när vi ska köpa. Så istället gick vi till ester och köpte kakor! Kommer bli så tjock under dessa tre åren för vi går till ester alldeles för ofta haha. Nu ska jag i alla fall börja plugga för vi har ett as stort prov till imon..


chokladbollar

 
Idag blir det ytterliggare en pluggdag men för att bli lite pigg så bakade jag chokladbollar. Det var serisöt år sen jag bakade det förra gången men gud va gott det är! Och sen så går det rätt snabbt att göra också.

b-day gift

 
Fick denna finaaa necessären av Bella i försenad födelsedagspresent!

en svart favorit

 

hädanefter




bästisar

Har precis varit ute och gått med dessa godingar i nästan två timmar. Bästa vännerna som finns är ni, massor med looove till er!  

+ sportbag

 
 

seg söndag

Denna söndagen är och kommar vara riktigt seg. Det enda jag ska göra idag är nämligen att plugga.. Nästa vecka kommer vara en mardröm för vi har hur mycket prov, läxor och inlämmningar som helst så jag måste börja plugga redan nu om jag ska klara av allt. Har till och med gjort ett pluggschema så att jag ska hinna med allt haha. 

hot chocolate





grekiskt

Sitter just nu på en grekisk restaurang och väntar på maten. Är i stan nu och försöker hitta ett par bootcut jeans men det går sådär. Alla jag hittar finns bara i storlek XXL typ... Men jag tänker fortsätta leta tills jag hittar ett par!

pizzatime





BK



 

sen frukost

Egentligen börjar jag tjugo i tio idag men jag ska till tandläkarn så jag får ännu längre sovmorgon. Dock så är jag fruktansvärt nervös för jag har väntat på den här tandläkartiden i mer än ett halvår. Ska nämligen få reda på om jag ska få tandställning eller inte! Vill väldigt gärna ha det men förra gången jag va hos tandläkarn sa hon att jag kanske måste dra ut fyra tänder om jag ska ha tandställning och det vill jag verkligen inte göra. Men förhoppningvis så löser det sig nog!

estudiar

Sitter just nu och pluggar in olika samhälls begrepp. Måste även plugga massa ekonomi idag för vi har prov imon, första riktiga provet på gymnasiet!! Om jag hinner ska jag också  baka kanelbullar inför kanelbullensdag imon. Älskar verkligen kanelbullar det är så gott! Framförallt om dom är helt nygräddade och man dricker kall mjölk till, dröööm!

the time flies by



skabbthai







this day





warm winds

 


FLORA MIMI MARIA