vi spelar in en film


pluggar utomhus


snart skolavslutningen igen


klassresa, köpenhamn


grattis mamma

 Idag hade vi inte vanlig skola utan vi hade bara orientering. Det gick faktiskt hur bra som helt så om jag har tur kommer jag höja mig i idrott eftersom orienteringen va en sån stor del av betyget. Idag fyller mamma år så jag mamma och malva åkte och köpte pizza och annat gott och hade picknick i deljön, jättemysigt. (hinner inte lägga ut bilderna från klassresan idag men jag gör det så fort jag får tid)

smile


hemma igen

För ungefär en timma sen kom jag hem från våran klassresa. Vi var i Köpenhamn och det har verkligen varit jättemysigt! Har tagit massor av bilder men tänkte lägga upp dom imon. Sov jättedåligt inatt så idag när vi skulle åka båt sov jag hela turen och sen sov jag nästan hela resan hem i bussen också. Är fortfarande jättetrött så ska gå och lägga mig tidigt idag. Men nu ska jag äta jordgubbar och kolla Nikita.
 

gullholmen

Här är några av bilderna från när jag, Linn och Bella va på Gullholmen (glömde helt av att lägga upp dom förra veckan
)

klassresa

Har bloggat jättedåligt på senaste eftersom det har varit jättemycket i skolan. Men jag ska börja blogga mer nu igen. Just nu sitter hela klassen i en buss för att åka på klassresa, ska bli jättekul!


schoooool

Hejhejhej, ska alldeles strax gå till skolan nu. Sista lektionen idag ska vi spela volleyboll vid kviberg och det blir nog askul!


210513


idag

Efter skolan idag åkte jag in till stan med Linn och Bella. Hittade ett par skor som jag ska ha på balen och så köpte jag lite småsaker bara. När jag kom hem var jag hur trött som helst så jag kollade några avsnitt av Nikita. Snart ska jag gå ut och gå lite med Linn, ha det så bra!
 

in till stan


mysig dag

I morse gick jag upp tidigt och så åkte jag, Linn och Bella till bellas land. Vi var där i några timmar och det var hur mysigt som helst. Tog lite bilder men jag lägger upp dom imon. Vid sex åkte hela familjen till allum och jag tänkte att jag skulle kolla lite snabbt efter balklänning. Har redan kollat i hela Göteborg, hela Stockholm och hela Hamburg men jag har inte hittat något men nu äntligen så hittade jag en klänning. Ni fattar inte hur lättade jag är för jag trodde helt seriöst att jag skulle tvingas gå i pjymas eller något liknande. Men nu så ska jag bara hitta ett par skor men jag har redan hittat några som kanske skulle funka.
 
 

smoothie


last year


longboard med girlsen


q&a

var kan man köpa sånna?? :D
Det va inte jag som köpte den men jag tror att de går att hitta en vanlig mataffär!
 
vart kommer jeansjackan från som ligger på en pall ?
Haha det är ingen jeansjacka, det är en väst. Men den är mammas jättegammla så jag har ingen aning var den är ifrån.
 
Kan du skriva receptet på pannkakorna? Dom ser jätte goda ut :)
Orkar inte skriva receptet och jag har inte ens kvar det, men jag sökte bara på "amerikanska pannkakor" på google och sen tog jag det första receptet som kom upp!
 

lemonaid+


+++

Har varit med E en stund idag och det har varit jättekul och lite senare ska jag antagligen träffa Bella och Linn. 

outdoor breakfast


rensar garderoben

Håller på att rensa min garderob nu. Måste nämligen få plats med alla sommarkläder plus att hälften av alla mina kläder bara ligger i min garderob, jag använder dom aldrig. Sen har jag även massa kläder som jag aldrig någonsin har använt och troligen aldrig kommer använda heller. Så denna rensningen är rätt så nödvändig haha


spring

 
Det är varmt ute! Asså verkligen hur varmt som helst. Har fått en chock varje gång jag har gått ut genom dörren för jag tror at det ska va mycket kallare. Jag och Linn var ute och åkte longboard lite förut och man då fick man årets sommarkännsla, så himla underbart. Vi har haft studiedag idag så vi har varit lediga hela dagen, dock skulle jag varit hemma ändå tack vare min hals.
 
 
 

hade inte suttit fel


rocky road

Igår hade jag så ont i min hals att jag var tvungen att gå hem från skolan och jag var jättedåligt hela den dagen så jag orkade inte blogga något. Idag har halsontet gått över till extremt jobbig hosta istället men den börjar försvinna lite nu och det är ju bra. 
 
Mamma åkte och köpte glass åt mig igår, så undert gott! Rocky road kan vara den godaste glassen som finns, den är helt seriöst godare än b&j.
 

maria


the garden


130516


summer is coming

 

05 15

Var som sagt på polhem förut och det kan nog ha varit det onödigaste. Vi fick reda på exakt samma saker som vi redan hade fått reda på när vi va på öppethus, menmen. När jag kom hem kände jag att jag var hur trött som helst så jag satte på en film. Såg på The host och den var faktiskt riktigt bra, bättre än vad jag trodde den skulle vara. Nu ska jag antagligen plugga lite eller så kollar jag på 90210.
 
 

kort dag

Idag har jag bara två lektioner och sen slutar jag, hur härligt som helst! Senare idag ska jag åka till Polhem för det är nån grej där idag där man ska träffa sina klasskompisar och lärare. Ska faktiskt bli jättekul! Men nu ska jag gå till skolan alldeles strax, ha det så bra!


ont i halsen

I morse när jag vaknade hade jag pyttelite ont i halsen men jag tänke att det skulle gå över efter ett tag. Men nej, självklart har det blivit värre. Idag har varit en helt vanlig dag, jag kom hem från skolan, såg på ett avsnitt av 90210, pluggade, och pluggade lite mer. Nu har jag tänkt plugga ännu lite mer för jag kommer inte kunna gå på träningen och då kan jag lika gärna göra klart lite uppgifter. 
 
 

den är klar

Jag blev äntligen klar med min ritning nu, så himla skönt. Satt hela dagen igår men nu så är den klar. Just nu har jag håltimma och sen har jag massa lektioner igen. Haha asså detta kan nog vara det mest ointressanta inlägget nånsin!


starbucks


pluggis

Har kollat lite 90210 och nu sitter jag och pluggar. Håller på att göra en ritning av en kniv med massa knivar, går sådär kan jag väl säga. Har fått göra om den tre gånger för jag gör alla delar för stora hela tiden....


god morgon

ska gå till skolan alldeles strax, har nationella i spanska idag kommer döö


sunday again

Det är söndag idag och i morgon är det skola, så otroligt segt. Förut idag hade jag i alla fall träning, vi skulle haft vanligträning men vi hade tydligen ingen plan så vi hade löpträning istället. Jag hatar att springa men det värsta var att vi sprang i skogen. Och då menar jag verkligen i skogen, det fanns inte nes någon stig på vissa ställen. Usch nej, det var verkligen inte roligt. Den senaste timmen har jag suttit och skrivit om mitt designarbete men jag vet inte vad jag ska skriva mer så jag tänker ta en paus och kolla 90210. 
 

wild


back to sweden

Igår kväll vid tio kom jag hem efter att ha åkt bil i 8 timmar. Direkt när jag hem träffade jag Linn och vi gick en långpromenad, jättemysigt. Har inte kunnat blogga så mycket eftersom internettet på hotellet var helt skevt så det funkade bara ibland men kommer att blogga som vanligt nu igen. Förut idag åkte jag hem till farmor och farfar och fikade och nu så håller jag på att packa upp min väska och städa. Måste även plugga massa idag för vi har ett taknikarbete som ska va klart på onsdag och jag har knappt börjat.. Men ni får ha det så bra!
 

hamburg

Just nu sitter vi på hotellrummet och degar. Har precis varit och kollat på min lillasyster som spelade match och dom vann med 21-2. Idag skulle vi gått på stan och det är det lilla roliga som finns att göra här men självklart är varenda affär i hela Tyskland stängd idag. Så det enda vi har gjort idag är att gå runt och kollat på alla affärer vi ska gå in i imon. så fruktansvärt meningslöst.. lite senare hade vi tänkt att gå på bio men tyskarna är helt efterblivna och dubbar varenda film som finns så det går inte heller att göra. Och man kan inte ens gå till en mataffär och köpa godis för dom är också stängda. det ända som var öppet var restauranger men man kan ju inte gå in på olika restauranger en hel dag. så jag har alltså haft det väldigt roligt idag.


på väg till tyskland


idag

Måste bara säga att jag älskar solen mer än allt annat. Jag blir seriöst lycklig när den skiner haha. Idag har jag legat och solat nån timma och jag har faktiskt blivit lite brunare. Har också kollat 90210 och börjat packa. Åker till Tyskland imon för min lillasyster ska spela cup där och jag är tvungen att åka med. Menmen det blir säkert mysig.


jag älskar dig solen


matte nationella

Vi hade precis nationella prov i matte. Först trodde jag att det hade gått hur bra som helst men sen prata jag med alla andra och då visade det sig att det inte alls gick så bra haha. Nu har vi alla fall rast och sen har vi bara en lektion till så vi slutar rätt så tidigt.


måndag igen

Idag i skolan hade vi nationella i spanska, läsförståelse. Gick faktiskt bättre än vad jag trodde men läsförståelsen är dock det lättaste. Kommer dö när vi ska skriva uppsatsen. Idag har jag mest degat o kollat 90210 och legat och solat en stund. Dock var det inte så varmt så det slutade med att jag hämtade en filt ock bara solade ansiktet. Nu ska jag plugga lite och sen städa, jag kanske även börjar packa lite men får se om jag orkar!


please no

I morse när jag vakna märkte jag att jag hade blivit rätt så förkyld och det har inte blivit bättre på hela dagen. Orkar verkligen inte bli sjuk nu för det är helt enkelt väldigt jobbigt att vara sjukt. Idag har jag i alla fall inte gjort så mycket. Har legat och kollat typ tio avsnitt av 90210 och pluggat lite. Behöver egentligen städa mitt rum men vi får se hur det blir med det..


PW


favvo frukost

Förra veckan gjorde jag amerikanska pannkakor för första gången och nu är jag helt fast. Äter det hela tiden! Så fort jag inte vet vad jag ska göra så börjar jag göra pannkakor haha. Tror dock att jag kommer tröttna på det om jag äter det såhär mycket så jag får nog dra ner på det lite i alla fall.


popcorn & elle

Upptäckte förut att jag helt har missat att läsa senaste numret av elle som kom för nån vecka sen. Så jag poppade lite popcorn och sitter just nu och kollar i den. Har kollat massa avsnitt av 90210 idag och om jag orkar ser jag några till lite senare. Måste bara säga att det är en av dom bästa serierna som finns, älskar den verkligen! men det bästa är att den fortfarande är lika bra efter 3 säsonger, dom flesta serier brukar tappa det men den är fortfarande sjukt bra. Puss


stan

Sitter på bussen på äg hem från stan nu. Va bara där i nån timme med malv för jag skulle köpa en bikini men den satt helt konstigt så det blev inte att köpte den. Men istället fick jag med mig några panties i alla fall.


120504


american pancakes

 

friday.

Sitter just nu och ser på film med alice och har det mys. Vi hade planer på att åka till en fest men det blev inte så i slutändan. Om en stund ska tyvärr Alice åka och jag tycker så synd om henne för hon ska åka buss helt själv, hon kommer dö helt seriöst! Haha nä men det får vi inte hoppas.


bellz

hahah ni fattar inte hur mycket jag skrattade när Bella helt plötsligt kommer gåendes såhär!


om ändå sverige såg ut så


chorrebolle

Just nu har vi håltimma och vi gick precis och köpte en chorrebolle. Bästa på hela fredagen! Har bara en lektion kvar sen och den är alltid så himla seg men det är ändå helg sen så man står ut! Puss
 

torsdag eller måndag?

Eftetsom det var ledigt från skolan igår känns det som om det är måndag. Har verkligen gått runt och tror det hela dagen. Men som tur var är det torsdag och det är snart helg igen, så himla underbart! Ska kolla några avsnitt av 90210 nu och kanske något avsnitt av vampire diaries om jag hinner. Har inget mer prov eller nåt denna veckan så det är verkligen hur skönt som helst. Senare vid halv nio ska jag träna, måste verkligen träna idag för jag har inte tränat på två veckor så har sämst kondition haha! Puss
 

börjar blogga igen!

Jag tror jag ska börja blogga igen nu faktiskt. Har inte bloggat ordentligt på mer än ett halvår tror jag och jag saknar faktiskt det lite nu haha. Men största anledningen till att jag börjar blogga igen är för att det är så himla kul att kolla tillbaka på allt man har gjort. Innan jag bestämde att jag skulle börja blogga satt jag och kolla igenom hela min blogg och jag fattar verkligen inte vad jag tänkte med när jag la ut vissa bilder haha. Men aa, jag hoppas att jag kommer fortsätta blogga länge och inte bara några dagar men vi får seee! Puss
 


FLORA MIMI MARIA